Senin, 26 Agustus 2013

Kucium Bau Syurga



Pembunuhan tentera Mesir terhadap rakyatnya menyebabkan korban berjatuhan hingga ribuan jiwa. dari pelbagai maklumat yang diperoleh, jumlah korban tewas hingga mencapai 5.000 jiwa dan luka-luka mencapai 25,000 jiwa. Semua itu berlaku dalam masa 12 jam.

Salah satu korban meninggal dunia adalah Doktor Abdurrahman Eldeeb yang bertugas sebagai pasukan perubatan di Rab'ah. Abdurrahman Eldeed adalah salah satu sukarelawan yang selalu hadir menangani para korban pembunuhan yang dilakukan tentera Mesir terhadap rakyatnya. Ia seringkali mengupdate keadaan terkini tentang apa yang terjadi di medan Rab'ah lewan akaun Facebooknya.

Bahkan sebelum kepergiannya untuk selamanya, ia sempat mengkhabarkan keadaan Mesir melalui akaun FB nya. "... dipukul dan mesingan dan gas air mata. Pesawat berputar di atas lapangan. Para pejuang syahid. Ratusan terluka. Sesungguhnya (semua) kepunyaan Allah dan kepadanya kami kembali. Genosid (pembunuhan besar-besaran) bermula. Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu Akbar "setelah mengkhabarkan keadaan Mesir, ia kemudian membuat status di Facebooknya" Kucium Bau Syurga "dan dua jam selepas itu, ia syahid ditembak oleh penembak tepat.

Allahummaghfirlahu warhamhu wa'afihi wa'fuanhu ..

Selamat jalan syuhada,,,

Tidak ada komentar:

Posting Komentar